Pages

Thursday, October 29, 2009

PAPADOM..remind me to his sacrifices

Semasa filem ini menang anugerah dekat FFM aritu, aku memang nak sangat tengok citer ni.Nak tau la apa yang menariknya jalan cerita filem ni sampai menang banayk anugerah dekat FFM serta paling menarik dinobatkan FILEM TERBAIK even belum lagi ditayangkan kepada umum.So memandangkan aku ada dekat KL for the past 3 weeks, hujung minggu ble tah aku keluar dengan 2 sahabat baik aku merangkap merpati 2 sejoli.hehe..my dear Sara n Enan.Dowg ni awlnya plan nk teman ak cari tudung nk pakai untuk dinner convocation nnt.Then Sara lak nak cari kasut.Lepas tu membeli tudung aku dekat Jalan TAR, Sarah masih lom jmpa kasut dia.

Finally Enan bawak kami ke Times Square.Kat situ lagi banyak benda leh kami buat.Masa dalam kereta lagi Enan dah cakap nak main bowling.Katanya aku pernah berangan nak kalahkan dia ble ak turun KL (hakikatnya masa tu aku dah rasa aku yang akan kalah denagn si Enan ni.naya la aku..).Smpai je kami g bli tiket wayang.And citer pilihan aku n Sarah mestilah PAPADOM.Enan kena la menurut kata 2 wanita ni kan.hahaha..

Masa menonton citer tu, aku dapati diri aku asyik teringatkan bapak.Agaknya bapak pon susah hati sebab aku jugak kan?Yela,aku kan ank pompuan dia.Mesti bapak terfikir tentang life aku.Seorang ayah dia tak akan tunjuk cara dia ambil berat tentang anak dia macam seorang mak.Ayah kena maintain cool all time.hehe..

Walaupun banyak scene2 kelakar dan menyentuh perasaan, aku rasa mesej yg cuba disampaikan oleh Afdlin Shauki memang cukup sempurna.Cara Afdlin berkongsi rasa kasih sayang dia dengan penonton membuatkan 1 panggung terasa kesannya termasuklah aku.Kalau tak xkanlah aku nak pergi tengok citer tu lagi dnegan makjang, haziq n kwn2 makjang kan.Sebab citer tu best dan ada kualiti yang tersendiri so aku rela menonton setiap hari pon xpe.Tp kalu tiap2 hari aku p tengok citer tu, konpem mama bising kang.Xde keje len ke dok p panggung tiap ari.hahaha...

No comments:

Post a Comment