Pages

Thursday, January 3, 2013

Keluarga Unit Teater dan Drama CREATIST Kolej Cempaka

Sepanjang semester ni memang life aku setiap malam adalah di bilik teater.Macam semester ni aktif pulak UTD dengan pelbagai aktiviti dan yang paling istimewa projek mega kami tu.Now bila semuanya sudah habis, duduk bilik rasa resah.Yelah berbulan lamanya kau asyik ngadap muka orang yang sama je kan.Dok gelak ketawa,buat kerja itu ini.Perancangan macam-macam..Walau kurang tidur, stay up malam siapakn homework kuliah tapi aku puas.Puas sebab aku dapat buat apa yang aku suka.Bukan sebab dipaksa sesiapa.Inilah yang aku selalu minat daripada dulu.Libatkan diri dalam perkara yang boleh beri aku ruang utk belajar byk benda.




Gambar-gambar kat atas ni sekitar persiapan utk Festival Kesenian Inter Kolej..Tema kali ini adalah teater muzikal..Hoihhh bukan main berhari-hari rekod suara.Budak2 ni ko suruh nyanyi mmg boleh.Tapi nak nyanyi sedap ala2 professional, byk training lagi diperlukan.Nasib baiklah ada abg zul dgn bani tlg.Time ni sedih sikitlah..Dpt no 3..unfair!!!Yelah jurinya bukan dr bidang teater, so jgn nk rasa apa2.Diam jelah..kita membalas dgn tempat lain.huh..dek kecewa dgn FKIK, maka dowg ni semua nekad nk balas dendam utk pertandingan teater seterusnya bersempena Sik Mok Rasuah.Hoyeahhh....time tu tajuk teater dah la BALAS, memang membalas dendam sungguh.Teater dpt no 1,Cheers dpt no 1,sidang pleno pun no 1..So Kolej Cempaka layak bergelar Juara Keseluruhan (tepuk kuat sket)






Yang kat atas ni time kami pergi ramai-ramai tgk teater kt luar.Pergi naik kereta konvoi mcm tulah..Hbs teater,semau pakat lapar.Okeh jom pergi makan.Budaya makan waktu malam adalah normal.Nowonderlah tak kurus2 kan?heheheh..Tauke warung nusantara tu terkejut and kelam kabut jugak bila kitaorg dtg skali 30 org..penuh kedai dia..Bergabung-gabung meja kerusi.Tapi tak muat..smpai kena buat 3 tempat la utk kitaorg duduk.Mkanan dia best jg..Berbaloi dgn harga..Dh hbs mkn, time nak balik lak sempat nyanyi lagu Happy Birthday dkt Ainnur (gmbr last baju merah)..Terkejut dan malu la dia semua org tgk kami nyanyi mcm tu.Eh kitaorg mmg tak reti nak malu sgt kalau dpn public.Dh terbiasa begitu..

Dowg ni mmg selalu kena dgn aku.Kalau training pukul 8.30 tp yg dtg sorg dua, haruslah aku berleter kan.Tapi buat semua tu sbb nk disiplinkan dorg jg.Tak boleh lah awk nk lewat time latihan.Nanti kalau lah dpt job kt luar,kau nk buat perangai mcm tu ke?Oh tidak boleh ye..Bikin malu sahaja nnt.Sbb tu dlm UTD aku ni garang mcm cikgu disiplin.Lambat mmg kenalah dgn aku.Marah marah pun sayang adik2 oii..

No comments:

Post a Comment