Pages

Monday, May 26, 2014

Kalori Dikongsi Bersama..

Alhamdulillah,aku ada rezeki lebih.Kebetulan birthday kawan baik, so aku ajak la dia keluar.Sebab dia birthday girl,kita bagi dia la pilih mana dia nak makan.Walaupun hakikatnya aku hint kt dia tekak aku ni mengidam nak pergi Seoul Garden.Tahu mana Najib pilih utk makan-makan?Bila dia kata nak p Old Town, aku dah tau sebabnya.

Alkisahnya minggu sebelum tu kami keluar pi Old Town cawangan lain.Najib frust sebab dia nak order roti tapi dimaklumkan roti dah habis.Disebabkan aku batuk dan selsema agak teruk,aku order air panas.Mula-mula dia order air sejuk tapi sebab tak nak aku tergoda dengan air ais,dia pun tukar kepada panas.Oklah,marilah kita tebus balik kekecewaan minggu lepas.Kita pergi cawangan Old Town yang lain ye.Kang tak terubat kecewa pulak.

Minggu ni aku pulak ikut dia order air ais walaupun batuk aku masih bersisa.Ah peduli dengan batuk-batuk ni.Macam tak reti-reti pulak batuk nak hilang.Tolak pantang larang.Hari birthday kawan baik,harus enjoy sepenuhnya.Sebab enjoy sepenuhnya, kami nyaris order makanan macam nak penuh meja.Mentang-mentang cheat day,suka hati betul makan.

Tapi nak pilih menu pun lama.Aku ni kalau bab makan keliru la bila tengok-tengok menu.Tak pandai nak buat pilihan.Ikut rasa hati macam semua nak.Tapi nak makan berdua je,beringatlah jugak.Laksa dia memang aku puas hati.Sedaaaappppp...Sebab makanan Najib lambat sampai,so kita kongsi dengan Najib.Barulah kalori makanan di bahagi dua.Tak gitu?Hahahaha..Najib mula nak merajuk sebab laksa aku dah nak habis,makanan dia tak sampai lagi.Nasib baiklah sampai jugak.Kalau tak ada pulak cerita kecewa bahagian kedua nanti.Nasi Najib pun sedaaaapppp dan kami masih kongsi berdua jugak.

Lepas tu aku dah kenyang tahap tersandar, Najib ingatkan aku pasal dessert pulak.Homaiiiii..aku ingat dah habis makanan ni.Macam mana aku boleh lupa ada dessert dalam set menu yang kitaorg pilih tadi.Itulah bercerita lagi.Nasiblah Najib tu ingat.Cuba bayang kalau dua-dua tak ingat,pastu bangun nak bayar macam tu je.Pastu tetiba staf dia cakap "eh belum makan dessert kan?"..haaa kan malu kalau jadi macam tu.

Sejuk ketaq-ketaq la time makan dessert tu sebab hujan dah turun.Tempat kitaorg duduk pulak betul-betul bawah aircond.Najib pulak dok suruh aku makan ais kacang dia.Aku ni dah telan ice cream tu pun sejuk gigil dah.Telan ais kacang,rasa nak membeku.Betul-betul aku tolak pantang hentam ais sungguh hati.Puas hati!

Lepas makan p Village Mall sebab Najib nak beli barang.Cuba teka lepas beli barang tu kitaorg makan apa pulak?Ok pencuci mulut seterusnya Tutti Frutti.Najib la ni..suka betul goda aku.Mana boleh tolak benda-benda macam tu kan.Tapi still kami berkongsi berdua.Nampak tak permainan perkongsian kalori kami tu?Hahahahaha..makan apa semua kena kongsi so taklah rasa ko makan sorang-sorang dengan banyaknya.Kitaorang ni ada misi yang perlu dilaksanakan.

Balik malam tu nak tdo memang aku batuk kong kong kong la jawabnya.Tapi sebab hati happy dan puas,pedulikan Encik Batuk ni.

No comments:

Post a Comment