Pages

Thursday, June 19, 2014

Rendah

Baguslah kau jujur dengan aku
Sekurang-kurangnya aku tahu mana tempat sebenarku
Walau kejujuran itu sangat nyata dan terang
Hati jadi sakit juga
Ikhlaskah dalam memberi
Bila kata demikian yang kau luah?
Bukan aku sangsi tapi keraguan ini tak mampu aku elak

Aku duduk dan fikir sejenak
Jauh sudah jalan ini kita lalui
Aku tahu kurang diri ini
Namun janganlah kau mengulangnya berkali-kali
Hati jadi sakit mendengar
Seperti aku pula tak rela menerima 

Paku yang tertanam pada kayu
Dicabut masih jua menampakkan bekasnya
Inikan hati yang kau usik dengan kata tajam
Tersorok tapi luka berdarah
Lagi tak siapa tahu 
Haruskah aku terus diam?

Kalau daripada awal begini
Diperlaku dengan nista 
Aku mohon janganlah berjodoh
Demi masa depan masing-masing
Hati aku tak mampu terima
Jauh sekali untuk bertahan
Ketahuilah apa yang terbaik
Untuk jalan hidup ini..


No comments:

Post a Comment