Pages

Thursday, May 27, 2010

Malu..Buat jahat jangan sekali!

Hari ni seperti biasa saya dan teman baik saya Makcik Najib pergilah menunaikan kemestian kami setiap pagi, JOGGING DI TAMAN JUBLI (sebab jogging saya dah semakin kurang berat).Memandangkan makcik Najib ni mengalami kecederaan pelvis (sebab jatuh katil..adoyaii, apa nih makcik) maka kami memulakan langklah pertama kami dengan berjalan.Sambil berjalan menikmati keindahan pagi dengan kicauan sang burung, kami bercerita tentang perkara menarik yang terjadi semalam.

Alkisahnya, rutin biasa kami setiap malam adalah mengadap YM bersama dua lagi sahabat yang jauh diperantauan Annas (Jepun) dan Anis (Perancis).Tapi semalam telah berlaku sesuatu yang sangat menarik.Semuanya bermula apabila aku dah tak ada kerja.Menunjukkan kerajinan dengan edit gambar Annas letak misai tebal ala-ala Datuk K.Annas gelak tak ingat dunia.Then aku edit pulak gambar Anis dengan misai juga.Motifnya?Sebab kawan aku yang berdua ni sangatlah fanatik dengan Siti Nurhaliza.Berebut-rebut nak dekat Siti (Siti dah kawen pun diaorang ni masih nak berebut)

Nak dijadikan cerita aku rajinlah pulak pergi buat poster dengan gambar bermisai dua rakanku itu.Annas pun makin menjadi apabila dia pun menunjukkan sisi kreatifnya dengan mengedit gambar tersebut dan upload dalam FB.Habis member-member kena tag sebab kekonon kena mengundi Datuk mana yang layak jadi Rival-To-Be Datuk K.Haihh..layankan je laa...


Hasil kreativiti Annas @ Datuk W

Berbalik semula kepada peristiwa jogging pagi tadi.Dah selesai sejam kami beriadah, kami pun nak balik rumah.Bila sampai dekat kereta, pintu kereta pulak tak boleh buka.Walau sudah Najib tekan remote, kereta masih berkunci.So Najib guna cara manual nak buka pintu.Pun tak boleh juga.Kami berdua dah cuak.Tetiba Najib pergi ke belakang kereta dan cakap "Awak, kita salah kereta ni!" Oh tidakkkkk...memalukan betul.Kami cepat-cepat pergi dekat kereta yang betul,masuk dalam kereta dan gelak dengan kuat sekali.Tebal muka I masa tu..huhu..Dah la masa memula sampai dekat kereta yang salah tadi tu, saya siap tegur lagi dekat bahagian plat kereta tu kotor.Kenapa tak perasan masa tu?!

Sebelum balik, aku nak beli daun kesom nak buat asam pedas hari ni.Pergi Econsave tak buka lagi so kami pun pergi la ke Taman Delima.Pergi dekat satu pasar kecil ni.Dapatlah beli daun kesom,bunga kantan dengan limau nipis.Masuk je dalam kereta bila Najib on radio, tau tak lagu apa yang kami dengar?Lagu Rossa, Hati Yang Kau Sakiti.Lagu ni Najib bagi dekat Anis.Anis bagi dekat saya dengan Annas.So semenjak dua menjak ni memang kerap pula la lagu ni berkumandang.Apa lagi lepas dengar lagu tu, teruslah saya meroyan dalam kereta.KENAPA?!!!Arghh...memang betul-betul hati yang kau sakiti.

Dalam tengah hari macam tu, aku tengok tv3.Masa tu Wanita Hari Ini baru habis.Lagu yang diputarkan?YA, percaya atau tidak Hati Yang Kau Sakiti by Rossa.Oh mengapa???Terus sms najib dan najib cakap ini benar-benar penangan Sti Nurhaliza dan Rossa.Tak cukup dengan tu, petang Najib sms mengadu cermin mata dia dah bengkok.Katanya memang KUMENANGIS (sebahagian daripada lirik lagu Rossa) betul hari ini.Banyak dugaan yang terjadi daripada pagi hingga ke petang.

Jadi, adakah semuanya berpunca daripada kenakalan kami terhadap Annas dan Anis?Sebab Najib adalah pencetus idea kalau dua kawan kami tu ada misai macam Datuk K macam mana agaknya.Saya pula pelaksana kata-kata Najib dengan gambar edit tu.Haruslah kami mohon ampun dan maaf.Daulat ke kawan-kawan saya ni?

No comments:

Post a Comment