Pages

Sunday, May 15, 2011

Masa untuk berdiet sayangku!

Aku sayang diri aku!
So sebab sayangkan diri aku
kenalah aku kembali berdiet setelah setahun aku tinggal diet
Last year time bulan 4 sampai bulan 6 memang aku on diet habis-habis
Tolak nasi, jogging everyday n most important aku berjaya kurangkan 7kg
Aku bangga dengan diri aku masa tu!
Sebab aku berjaya turunkan berat sekurang-kurangnya!!!

Maka tahun ini aku kena buat lagi
Berat aku tak naik even aku makan banyak dekat Sarawak
Maintain beb berat aku..setahun bleh maintain tu!!
Mungkin sebab dekat sana aku banyak bergerak,jalan kaki ke library
So sebab tu berat aku tak naik..

Tetapi memandangkan aku akan menghabiskan cuti selama 4 bulan dekat rumah
Seharusnya aku mengawal dan on diet balik!!!
Kalau tak nescaya badan aku akan dipam-pam..
TAK NAK!!TAK NAK!!TAK NAK!!
Sem depan nak masuk teater
Dah tersahut cabaran nak slim down in these 4 months
Aku memang cari pasal!!
Tapi nak jugak buat sebab I WANT NEW LOOK!!!


APA AKU MESTI BUAT?

1.Make sure minum banyak air kosong..no more air berkarbonat!!

2.Pagi-pagi kena breakfast oat..sedap tak sedap telan jer.jgn byk songeh!!!

3.Aku kena start balik jogging..kena cari partner.kalu xde partner, replace dengan dancing stok lagu korea aku yang banyak tu

4.Should i stop nasi?may b..not sure yet as cuti ni aku kena jaga bahagian kemas rumah.mungkin tghari mkn sedikit nasi bersama sup sayur ke,tomyam sayur ke..

5.Stop fast food macam KFC,pizza & McD for these 4 months

6.Get enough sleep please..selalu sangat tidur lewat sampai kesihatan aku agak terjejas sekarang



2 comments:

  1. bagus2...kne ikot peraturan yg ko sniri buat tu...yg penting, jgn minum ais...ingat tu...good luck syg! ;)

    ReplyDelete
  2. thanks syafiq for the support..
    nnt ak try sehabis daya..

    ReplyDelete