Pages

Saturday, March 6, 2010

DIET 3 MINGGU!

Semalam aku melayari satu web tentang artis-artis korea.Dah alangkah terujanya aku membaca yang salah seorang anggota kumpulan terkenal Korea, Super Junior iaitu Siwon telah mengurangkan 8kg dalam masa 3 minggu.Owh tidakk...apa yang dia telah lakukan?Dikhabarkan dia bersenam dan diet.Should I follow him?Selain itu anggota kumpulan KARA juga turut mengurangkan berat badan mereka untuk konsep terbaru mereka.Wah..aku jugak yang tak turun berat ni!!!

Aku yang dah berusaha sehabis daya ni masih belum pun turut berat.Masih ditahap yang sama seperti entri aku yang lepas.Sedihnya..target tak tercapai.Kecewa sebab aku bercadang nak memiliki new look sempena kenduri abang sepupuku bulan 5 ni.Persoalannya, mampukah aku turunkan berat aku sebelum itu?Tak nak nanti masih ada suara-suara yang berkata aku masih berisi!Kelihatan semakin 'sihat' malah bertambah 'sihat'.Kata-kata seperti ini buat aku MENYAMPAH sangat-sangat.Bosan mendengar komen yang sama daripada mulut mereka dan aku amat sensitif sebenarnya (walaupun aku senyum dan ketawa sahaja setiap kali ia terjadi, tapi jauh di lubuk hati, aku menangis tau!)

So bermula hari ini 6 Mac 2010 hingga 26 Mac 2010 aku akan melakukan perubahan drastik terhadap pemakanan aku.Andai sebelum ini aku telah cuba makan nasi 3 sudu sahaja pada waktu tengah hari, kali ini TIADA LAGI NASI.Aku dah rancang apa yang patut aku buat untuk 3 minggu ini dan aku berharap sangat akan ada berita gembira.Malah sudah beberapa minggu aku dan mama menghabiskan masa dekat Taman Jubli setiap sabtu dan ahad selama sejam untuk berjalan.Kali ini untuk 3 minggu ini aku akan buat senaman yang lebih mengeluarkan peluh macam yang dalam The Biggest Loser tu.Teruja tengok mereka kehilangan berat badan setiap minggu.

AKU MESTI BERKORBAN KALI INI.tEMPOH 3 MINGGU ADLAH PERCUBAAN UNTUK KE ARAH PERUBAHAN POSITIF TERHADAP BERAT AKU.

No comments:

Post a Comment