Pages

Saturday, September 4, 2010

home to be with u!

Ekeke..itulah kata-kata yang akan saya ucapkan kepada anda semua
"Yes, I'm home to be with u!"
Selamat tiba di Lapangan Terbang Pulau Pinang tepat jam 10.50malam hari Khamis,2 September 2010
Perjalanan dua jam berjalan lancar sebab saya tidur sahaja sampai tak mempedulikan akak-akak pramugari mahu menjual makanan. (Saya cuma nak tidur.Saya kekurangan tidur sejak seminggu yang lalu). Tapi memandangkan cuaca buruk dengan angin kencang dan hujan serta guruh, dapat saya rasa kapal terbang tu seperti tidak stabil.Oh no..I'm panic!!!Arahan ketua pramugari:Sila pakai tali pinggang anda.Terus terjaga dan tak boleh tidur.

Sampai dekat airport terus capai beg (haha..beg saya yang pertama keluar) dan tolak troli keluar daripada balai ketibaan.Mencari-cari wajah bapakku.Mama tak boleh ikut sebab Didi ada tuisyen..Sedih!Nampak bapak angkat tangan.Yeah, miss dad!!!Seperti yang kujangka bapak terkejut tengok anak dara dia bawa balik sekotak besar.

Bapak: Kakak bawa balik apa dalam kotak tu?
Saya: Bawa balik kek lapis sarawak.Mama tempah!
Bapak: Yang berbungkus dengan surat khabar tu?
Saya: Pasu sarawak..kakak menang pertandingan dekat hostel haritu

Selesai soal siasat barang-barang, bapak tanya dah makan ke.Dengan tahap lapar dan keinginan yang telah lama dipendam, saya pun jawab "Tadi buka puasa cuma makan sebiji burger denagn milo.Lapar.Jom makan nasi kandar line clear!!" (I should thank my dear buddy Cony cuz she belanja me buka puasa at the Kuching's airport.)

Apa patut saya buat sepanjang cuti 2minggu ni?
Tentulah yang paling penting saya nak makan sambal sotong serta makanan lain yang telah saya idamkan.Nanti balik Sarawak, for sure kena get back to my diet!!!Eat chicken everyday..sick of this!!!
Anyway, nanti balik dah plan dengan Yvonne nak masak laksa.Our big project!!!N of coz wanna bring food from here to Sarawak.

Nani cakap nak pergi Bukit Merah ramai-ramai dengan Annas n Najib.InsyaAllah..harap-harap menjadi.Bila lagi nak luangkan masa dengan my best friends yang cuma boleh jumpa setahun sekali ni kan?

No comments:

Post a Comment