Pages

Thursday, January 28, 2010

LOVE MAKE YOU FEEL GOOD!


This is a special art work by Najib Ajumma

Words nothing but words
For me to show
How much my love for you unfolds
Through trouble and fears
This love feels so real
And I need you to know
Even though we're far apart
You're right beside me in my heart

(My Love Is Here by Erik Santos)

Awal pagi tadi dalam pukul 1.00 pagi adalah momen indah buat aku sebab dapat buat conference dengan Nani yang ada dekat UK bersama-sama dengan Najib.Itulah kali pertama kami bertiga dapat berbual setelah hampir 5 bulan Nani balik ke UK.How I feel??I feel great cause I can feel their love as I always love them with all of my heart.I will never get such a good friend like Nani,Najib,Dayang & Syafiq as all five of us become like siblings.Itu yang Najib selalu cakap.But itu tidak bermakna rakan-rakan lain tidak aku sayang.Aku sayang semua rakan-rakan aku kerana merekalah yang sentiasa mengangkat aku bila aku rebah dan mempercayai aku bila aku hilang harapan.Muahh...

Kemudian, pukul 10 pagi pulak aku keluar lagi dengan Najib hari ini.Urusan penting kami ialah nak ambil sirih dekat rumah tok ( sebab sabtu ni kakcik, kakak Najib nak bertunang) dan pergi pejabat pos (aku nak pos surat-surat UPU & USM).Masa dalam perjalanan nak ke rumah tok, kami ternampak seorang lelaki yang kurang siuman sedang cuba melintas jalan.Najib perlahankan kenderaan sebab takut terlanggar.Dah selesai urusan kami di kampung dan di pejabat pos, Najib suggest pergi jalan-jalan dekat Village Mall.Huhu..we bought some doughnuts!!Sebenarnya kami dua dok craving nak makan donut yang ala2 Big Apple,Dunkin Donuts ngan Krispy Kreme.Tapi kat SP ni belum ada lagi cawangan kedai donut berkenaan.Yang kami jumpa Nash Donuts & Bakery.How it taste??Yummy..kalu tak tak ada la aku memborong sampai 6 biji & Najib 2 biji.Masuk dalam kereta terus bedal (kami share2 ye donut) sampai 3 biji.Lapar ker?

Mau tak lapar.Dah dekat pukul 1 tengah hari ni.Patutlah perut aku sedang berkonsert sakan.Najib bawak pergi beli laksa & cendol dekat belakang CS.Ni kira first time la aku beli dekat sini sebab selalu beli depan masjid.Kita try tempat baru.Masa nak hantar aku, Najib pulak singgah beli ikan bakar sebagai makanan tengah hari family dia.Huhuhu..sungguh banyak makanan yang kami beli hari ini.Makan la kami sampai kenyang nanti yer.

Tengah duduk lepak-lepak setelah perut tembun makan laksa & cendol, Najib telefon.Aik?Kenapa pulak ni?Nak tanya pasal keenakkan laksa tu ker?

NAJIB:Makcik, awak buat apa?

ILAH:Tengah tengok JK POP hits dekat channel 714.Why?

NAJIB:Jom keluar.Pergi jalan-jalan.Teman saya pi pekan nak?

ILAH:Hah, menarik.Lepas makan jalan-jalan.Baru bakar kalori kan?Pukul berapa nak keluar ni?

NAJIB:Pandai pun.Pukul 3.20 sat g saya pi amek awak tau.K see you makcik!

Dah selesai Najib telefon, teruslah pergi bersiap.Masa tu pukul 2.40 dah.Masuk toilet & mandi sikit2 bagi segar & wangi2 then tunggu Najib.Sebelum nak pergi menunaikan misi kali kedua kami keluar kali ini, kami singgah la beli pinang,gambir dan kapur.Masa tu la aku nampak 2 lagi lelaki kurang siuman.Kenapa hari ini banyak pula lelaki kurang siuman yang aku jumpa.Aku cakap dekat Najib population rakyat Malaysia yang menghidap penyakit berkaitan dengan psikologi ni semakin meningkat.Najib pun cakap pensyarah dia kata kehidupan rakyat Jepun penuh dnegan tekanan sebab kos sara hidup mereka paling tinggi.Kemudian aku terfikir, adakah mereka kurang kasih sayang?Mana keluarga mereka?Tentu mereka kesunyian sebab hidup tanpa sesiapa yang mereka kenal.Aku bersyukur hingga ke hari ini aku dilimpahkan dengan kasih sayang yang amat sangat daripada keluarga dan rakan-rakan.Sekali lagi.Muahh..

Kami pergi ambil baju then pergi beli tudung Najib dekat Lagenda Heights.Ternampaklah pulak orang jual rojak, kecurlah air liur.Beli jugak rojak even perut dok kenyang lagi.Heheh..Kami masuk dalam kereta baru makan sampai habis then PEDAS!!!Pecut kereta pi Tesco yang tak jauh tu beli air.Hahah..yang kelakarnya Najib dok berpusing dengan penuh confident nak masuk ke jalan Tesco sekali dia dok pusing tempat sama.Masa aku tanya betul ke jalan ni, dia pun kata betul la.Padahal aku dah nampak signboard JALAN SEHALA!!!Tak apa aku biarkan sebab Najib kata dia biasa lalu jalan tu.Akhirnya kembali ke jalan yang sama.Memang teruk la kena dengan aku.Aku jugak kasi tau jalan mana patut dia ikut.Haihh..makcik oii.Memang sah2 la aku gelakkan Najib dengan sesungguh hati.Pukul 5.25 kami pi ambil kakcik balik kerja.

No comments:

Post a Comment