Pages

Friday, January 29, 2010

ohhh...berat badan ku!

APA PATUT AKU BUAT DENGAN BERAT BADANKU INI??!!!

Nak kata aku tak bersenam, habis dah lagu-lagu Korea tu menjadi teman sejati aku untuk aku lakukan aerobik.Nak kata aku makan banyak, dah aku ikut apa yang disarankan Najib dalam jadual pemakanan yang dia buat khas untuk aku.Nak kata aku kurang minum air, bergelen-gelen air aku teguk sehari.Nak kata aku ambil makanan atau minuman bergula, aku dah hentikan semua itu dan mengawal diri daripada minum minuman bergas.Akhirnya, aku dah tak tau nak kata apa lagi sebab tak terkata rasanya melihat berat aku macam tak berubah.

Haiyaa..macam mana nak nampak macam supermodel look ni?Berat pun tak mau turun.Sedihnyaa..Aku nak nampak kurus sebelum kenduri kawen abg sepupu aku bulan Mei ni.Kalau tak kurang jugak berat badan aku ni, nanti ramai la makcik-makcik aku yang menegur.TAK SUKA!!!Lagipun, aku tak dapat nak pakai baju yang cantik-cantik dekat mall tu.Memang la ada saiz yang besar tapi bila aku tengok dalam cermin, wah gemuknya aku!TIDAKK!!!

Tadi aku cuba baju yang aku nak pakai untuk majlis pertunangan kakak Najib,Kakcik esok.Baju tu aku beli awal Januari hari tu.Bila aku pakai memang nampak ok.Tapi bila aku duduk, OH MY GOD!I look pretty fat in the mirror.Suddenly I can't accept it.Mulalah aku on lagu Korea aku & menari selama setengah jam.Malam ni pun aku tak makan lagi sebab petang tadi dah makan roti.Huhuhu..apa patut aku buat?Berat terkini aku...92kg!!Beratkan?!

Aku kena giatkan lagi usaha nak kurangkan berat aku.Target aku hujung bulan 2 ni berat aku kena 88kg.Aku kena baut kerja rumah dengan lebih gigih,naik turun tangga,berjalan dalam rumah kesana kemari,minum lebih banyak air, makan buah epal hijau macam Najib cadangkan,kurangkan lagi pengambilan gula dalam makanan aku.Aku kena buat semua tu!

No comments:

Post a Comment