Pages

Wednesday, November 11, 2009

Diduga & Diuji Itulah Kehidupan...

Harini rasa nak menulis lak kt blog setelah sekian lama rasanya aku biarkan blog ni menyepi.Dah lama tak meluahkah perasaan dan beberapa coretan hidup peribadi aku.Dari hari terakhir aku menulis blog sampai la ke hari ini, banyak perkara terjadi dan berubah dalam hidup aku.Itu semua rancangan Dia Yang Maha Kuasa.Aku hanya mengikut semuanya..

So perkara pertama yang terjadi ialah bapak aku perlu masuk Gleneagles Medical Centre sekali lagi pada hari Rabu (4 Nov 2009) sbb mengalami kesesakan nafas yang agak teruk.Actually sejak dr Ahad ag bapak dah dok batuk2 n xleh nak tidur mlm..sian ak tgk bapak.tp apa leh ak wat kan?So bapak masuk pusat perubatan tu ptg rabu n malam baru aku leh g tgk bapak sbb tggu mama balik keje n bli barang2 yg bapak pesan.

Apa yang aku tahu peparu bapak ada air sbb tu bapak ssh nak bernafas.Air tu terjadi sbb baapk de mslh nk buang air kecil kot.Cam xlawas cmtu may be.So doc pon dh kuarkan air tu n now ok dh even msh batuk2.Another thing is doc ckp injap jantung bapak ak xkuat sgt.Aku takut gak dgr sal injap2 jantung ni.kan injap tu fungsi dia nk pam darah kan?Ermm..tah ler..kena tny ngan kwn2 yg amek medic cmni..

Next is citer sal adikku si Kakcik The Tipah.Finally dia dh lulus lesen keta ari Isnin (9 Nov 2009).Takut dia xpass ag kali ni malu lg wat akli kedua.heheh..So pasni bertambah lagi le pemandu dlm keluarga aku n pemandu2 di msia nih.

Dan dalam masa yang sama gak aku sedang ebrusaha untuk menyiapkan cerita aku yang kedua.Yang pertama aku dah bagi tuan punya cerita sebenar baca dan kalu dpt restu dia, insyaAllah aku nk cuba antar kt publisher.Sekadar mencuba nasib sahaja..kalau de rezeki, ada laa..anugerah yang dikurnia jangan disia-siakan..cewahh..falsafah lak


No comments:

Post a Comment