Pages

Tuesday, October 5, 2010

Stress telah membinasakan sahabatku

Maka, akhirnya stress telah membinasakan sahabatku..

Hari Sabtu 2 Oktober 2010, rakan sekelasku merangkap rakan dalam team Vendetta Machiano, Wani telah dikejarkan ke hospital akibat lemah yang tahap maksimum.Dimaklumkan pada saya bahawa gastrik beliau menyerang dan kebetulan beliau berpuasa pada hari tersebut.Beliau sepatutnya bersama dengan saya dan rakan-rakan lain ke Majlis Gema Aidilfitri Fakulti Ekonomi dan Perniagaan.Beliau dikejarkan ke hospital oleh JPK Kolej Cempaka dan menerima rawatan disana sebelum pulang jam 2/3 pagi.

Semalam, Isnin 4 Oktober 2010 kelas Finance Year 1 telah dikejutkan dengan berita yang dimaklumkan oleh Puan Alifah, pensyarah Tamadun Islam dan Tamadun Asia Tenggara (TITAS) tentang salah seorang daripada rakan sekuliah kami iaitu Fiona yang kini berada di hospital dipercayai akibat tekanan yang melampau. (Adakah hidup di universiti benar-benar memberikan tekanan yang begitu hebat?Saya faham apa yang Fiona lalui sebab saya sudah melaluinya sejak kebelakangan ini.)

Semasa dalam kelas TITAS, saya ternampak SanSan, orang yang paling rapat dengan Fiona mengalirkan air mata kerana tidak dapat menahan kesedihan apabila perlu melihat dan mendengar rakan baiknya melalui semua ini.Fiona adalah seorang pelajar yang pendiam di dalam kelas dan saya sendiri tidak pernah bekerja bersama beliau lagi.Fiona, get well soon.SanSan really need you.SanSan so lonely in the class.

Jadi beberapa orang rakan sekuliah telah pergi melawat Fiona di hospital semalam memandangkan mereka mempunyai kenderaaan sendiri. Mereka menyatakan rasa sedih melihat keadaan Fiona.Malah lebih memilukan hati kami semua apabila Fiona tidak dapat mengenal bapanya sendiri.Tersentak jantung saya apabila dimaklumkan tentang hal ini oleh kaklong.Fiona, dont be like that girl.Fight with it.As Miza said 'you are not alone'.

Saya harap Fiona akan kembali pulih dan ke kelas seperti biasa.Perjuangan Finance mesti diteruskan.Rakan-rakan yang lain jangan hanyut dalam stress yang cuba memusnahkan kita.Kita lawan bersama-sama.Jaga kesihatan masing-masing.

No comments:

Post a Comment