Pages

Wednesday, December 29, 2010

Azam 2011

Hari ni dah 29 Disember 2010.Maknanya tinggal lagi 2 lagi je baki tahun 2010 sebelum tahun baru menjelma.Agak-agaknya azam korang tahun ni dah tercapai?Alhamdulilah..kebanyakkan azam aku tahun ni tercapai berkat izin dari-Nya.

Dah beberapa hari aku berfikir apa la nak azam tahun 2011 ni.Yelah seiring dengan peningkatan usia (tapi aku masih nampak muda kan?sbb tu dowg kt U ingat aku mcm budak matrix or stpm.muahaha..nasib laaa) mestilah kena ada pembaharuan dan peningkatan daripada tahun ini.Kena berubah untuk dapat sesuatu yang lebih baik lagi.

Rasanya tahun 2011 ni lebih ke arah nak memperbaiki azam 2010 yang tidak lagi sempurna.Contohnya azam nak menurunkan berat tu.Target 50kg tahun ni tapi yang mampu turun cuma 7kg je daripada yang asal.Jadi apa tunggu lagi ewah apa tunggu lagi ewah apa tunggu lagi (lagu yang selalu kena nyanyi kalau kt U kalu korang tak nak buat sesuatu kerja) marilah kerja keras tahun 2011 untuk menurunkan lagi berat badan.Kenapa aku nak sangat berat turun?Sebab untuk kesihatan.Sudahlah aku ni kerja melantak ayam je dekat U (susah nak dapat ikan dekat sana).Kalau kerja melantak tanpa exercise, boleh menyumbang kepada masalah lain.SAY NO TO FAT!!!

Memandangkan semester 2 nanti aku akan ambil subjek Bahasa Jepun (insyaAllah kalau tak ada halangan dan pertukaran jadual yang memungkinkan rombakan berlaku), maka mestilah kena kuasainya dengan baik.Jadi untuk semester 2 aku kena ambil Japanese Language Level 1 dulu dan doakanlah supaya semester 3 nanti aku akan sambung Japanese Language Level 2 juga andai jadual mengizinkan.Malah aku bercadang untuk ambil Mandarin waktu cuti panjang semester nanti yang dijangka berakhir pada awal September.Kiranya macam tahun depan masa untuk menambah kemahiran berbahasa la ek?SAY YES TO KNOWLEDGE!!!

Projek FAZEMY aku tak tahu apa dah jadi.Kawan aku yang sorang lagi tu tengah sibuk dengan projek tahun akhir dia.Jadi, aku tak boleh nak cakap apa-apa.Masing-masing jauh untuk memulakan perbincangan dan kami susah nak berjumpa.Andai dia tak dapat teruskan, mungkin aku akan teruskan sendirian.Dan sekarang aku sedang mencari pengkritik untuk projek tu.Semoga projek ini tidak akan tenggelam begitu sahaja.SAY YES TO WORK HARD!!!

Aku masih rasa aku kekurangan apa yang aku cari dalam hidup.Ya, masih dahagakan ilmu agama.Susah juga kalau tiada yang nak membimbing macam dekat sekolah dulu kan?Sebab banyak perkara yang semakin aku pelajari, semakin banyak yang aku tak tahu.Aku rasa rendah diri sebab kekurangan ini.Tahun ni aku akan terus pelajari dan membaca.Semoga dipermudahkanlah urusan ini dan dikuatkan iman aku dalam agama-Mu.

Dan akhir sekali ada satu perkara aku kena tebus kembali.Rasanya dah hampir 4 tahun perkara ni terjadi dan aku tak boleh biar lagi.Memandangkan aku dah hampir nak masuk 23 tahun, tak perlulah aku biarkan perkara ni macam tu sahaja.Aku berharap tahun hadapan aku dapat tebus kembali apa yang telah terjadi atas kecuaian aku sendiri.Mohon restu agar semuanya dipermudahkan.SAY YES TO BELIEVE IN MYSELF!!!

Oh ya korang bertanya pasal CINTA kan?Bilalah cik Ilah ni nak dimiliki hatinya?Susah ke nak menawan hati insan yang tiada apa-apa macam aku ni kan?Sebabnya dalam cuti semester kali ni ramai betul kawan-kawan aku yang bertunang,kawen dan dapat anak.Dorang asyik tanya ilah bila lagi.Kawan-kawan lain pun tak kira la single ke double sibuk dok suruh aku cari pasangan.Okeh ini jawapan yang aku rasa terbaik boleh aku berikan. "Aku tak rasa aku akan mencari seseorang dalam tempoh terdekat ni because I'M NOT A DESPERATE SINGLE walaupun korang tengok status FB aku jiwang ka,status YM aku duka lara ka atau aku citer kat korang pasal mana-mana lelaki yang aku sering gelar pakwe encem tu tak bermakna aku perlu jadi milik seseorang kan?Kehidupan aku setakat ni masih stabil.Kalau ada yang nak, sila pergi jumpa mama & bapak aku mintak izin diaorang dulu.Ada yang berani tak?" Puas hati tak jawapan ni.Korang tanya tahun depan soalan ni, memang korang mintak ceramah free dengan aku.Letih la kan nak jawab.


Ya Allah Ya Tuhanku
Aku bersyukur atas segala nikmat dan rezeki yang telah dikurniakan sepanjang tahun ini
Malah Kau berikan lebih daripada apa yang aku harapkan
Dan aku terima segala ujian yang Kau berikan
kerana itu membuat aku sentiasa mengingati bahawa aku adalah hamba-Mu

Ya Allah Ya Tuhanku
Kau ampunkanlah dosaku,dosa kedua ibubapaku,dosa abang-abang dan adik-adikku,dosa datuk dan nenekku,dosa guru-guruku,dosa rakan-rakanku serta dosa sekian muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia..

Ya Allah Ya Tuhanku
Kau berikanlah kami kesihatan yang baik,Kau lapangkanlah dada kami,Kau tenangkanlah jiwa kami,Kau kuatkanlah iman kami,Kau jauhkanlah kami daripada azab api neraka,Kau peliharalah akhlak kami,Kau lindungilah kami daripada bisikan syaitan,Kau limpahkanlah rezeki halal ke atas kami,Kau kurniakan kekuatan dan keberkatan untuk kami..
Sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyanyang...




No comments:

Post a Comment