Pages

Wednesday, July 29, 2009

antara perkara yang paling manusia mudah lupa...

semalam terbaca satu kajian menarik tentnag sikap manusia yang mudah lupa.dan info ini dipetik dari akhbar UTUSAN MALAYSIA, 27 JULAI 2009..

antara perkara yang manusia suka lupa..dan adakah aku juga mengalaminya??

1.Membiarkan secawan teh sehingga sejuk

KOMEN:rasanya blom pernah lagi aku terlupa tentang teh.sebab teh adalah peberetku dan minum waktu paans2 adalah satu terapi ketenangan buat aku.yehaa..

2.Di mana anda letakkan kunci

KOMEN:owh..yg ni pn blom lagi..sebab kat umah ada tempat khas untuk letak kunci.so senang semau orang nak cari dan nak amek kunci..

3.Untuk apa anda ke kedai

KOMEN:huhu..sebab tu kalu nak beli banyak sangat groceries..aku buat list ok!kang tah pape yang aku bli lak.kekadang aku baut list tu siap denagn bajet harga barang tu lagi.takut2 over expenses lak.

4.Pakaian basah di dalam mesin basuh

KOMEN:aiyoh...ni pn blom lagi.pas mesin stop kena trs sidai laa..kalu tak nanti mama marah lak.hahah...agknya sebab tu kot tak pernah lupa baju dlm mesin basuh.

5.Mengecas telefon bimbit / iPod

KOMEN:haa...ni memang aku mengalaminya tapi bukan selalu.kalau aku charge handphone kekadang leh sampai 4/5 jam gak sebab pas charge tu terus xigt handphone.uh..macam skrg laa...aku dah 3 jam charge handphone.bila wat menda ni br trinagat handphone aku.owhh...rosak la macam ni hp ak tu...

6.Di mana anda letakkan kenderaan

KOMEN:aku jarang memandu..so blum mengalaminya..hehe

7.Menyiram pokok bunga

KOMEN:bleh x aku jujur mengakui bahawa aku paling tak suka menyiram pokok bunga?aku boleh biar je pokok2 tu..kejamkah?sejak dlu ag itu la keje yg plng ak xmau buat.napa ya?

8.Umur sendiri

KOMEN:hahah...tak pernah lupa umur lagi buat masa ini sebab tiap tahun de je orang yang akn igtkn aku tentang peningkatan umur ku.n de yang siap call aku makcik lagi.heh..keje kwn baik aku..makcik najib.wakakka...

9.Membeli susu

KOMEN:tidak termasuk dalam perkara yang aku perlu lakukan...

10.Mengunci kereta

KOMEN:pun tidak pernah...sebolehnya jadi rutin tetap b4 left the car..tengok keadaan keta dh kunci blom.

11.Di mana anda letakkan dompet

KOMEN:yup..agree2!!!sejak stay kat umah dah jarang gak kuar2 umah g jenjalan.so kekadang seminggu dok umah.then ble nk kuar umah je,ak msti ckp ayt ni kt adik2 aku "korang de nampak purse akak x?" or "mama...purse kakak kt mana ek?"

No comments:

Post a Comment