Pages

Wednesday, July 29, 2009

bersediakah aku?!

tadi tetibe teringat nak relpy mesej makjang 2 hari lepas.memandangkan handphone aku takde kedit jadi aku pkai handphone mama je.makjang tny sal bapak aku whether dah ok ke dr operation dia tu.so aku pn ckp la semua dh ok and bapak pun dah keje balik.alhamdulilah...

pastu aku iron baju skolah adik laki ak nih.memang tak perasan la bunyi handphone aku bunyi sebab aku letak kat meja makan.then tetibe dengar bunyi phone rumah lak berdering2.aik?sapa lak call mlm2 ni?aku punya la berkejaran last2 call tu end up cmtu jer.xpe..ak tunggu la kot2 orang tu nak call balik.betul tekaan aku..orang tu call balik.orang tu makjang la sebab dia call handphone aku tapi aku tak jawab.

then makjang cakap makjang nak call handphone aku.aku pn ok je la.nak dijadikan citer makjang tetiba cakap yang dia dah tanya ngan kawan dia sal keje kosong.erk?jantung aku berdebar2 denagn sendirinya masa tu.

"ok macam ni..nanti kawan makjang tu bagi no fon ofis dia,kakak call la tanya macam mana.kalau nak kena interview kakak set up la date dia.then stay umah makjang je,"ujar makjang.

"ha ok2.t kakak tanya bapak n mama dulu,"balas aku.

"ofis kawan makjang ni kat mines jer.opposite to ktm serdang.kalau ko nak pergi keje nanti pkai je kete satria makjang tu,"slumber je makjang bagi offer kat aku.

"ha?satria tu manual kan?nak kena praktis balik la ni.hehe.."ak gelak n makjang aksi ceramah dekat aku sebab katanya kena la tera bawak auto n manual.heheh..

pas letak fon,aku terpikir sendiri.ermm..bersediakah aku nak keje ni?xke macam ttbe jer?aduhaii..tu la dah berbulan lamanya aku duduk memanjakan diri kat umah.tapi pape pn adakah parents aku akan mengizinkan aku berhijrah ke KL?mencari rezeki disana?hurmm...aku akan mencuba untuk melakukan perubahan dan sedia utnuk belajar sesuatu yang baru.kalau aku dapat keje ni amknanya aku dah kena belajar berdikari even aku akan tinggal dengan makjang n pakjang aku kt KL.aku kena belajar jadi lebih dewasa lah kn?owhhh...boleh ke aku buat ni?

no matter what...aku kena berusaha juga.sampai bila nak berada di comfort zone jer.sampai masanya aku perlu melakukan kelainan dalam hidup aku.bukan ke aku nak berjaya.kalau aku tak memulakan langkah pertama sampai bila pun aku tak akan kemana-mana.hopefully parents aku akan mempercayai aku dan memberi izin pada aku.dan harapnya keje aku tu nanti bukanlah akan menambahkan tekanan padaku seperti pengalaman aku bekerja sebelum ini.

No comments:

Post a Comment